Zakaj izbrati Fakulteto za humanistiko
Pester in izviren nabor predmetov
Številni izbirni predmeti nudijo možnost, da študentje poleg obveznih predmetov izberemo tisto, kar nas najbolj zanima.
Mnenje študenta:
Vsak, ki ga zanimajo humanistične vede, je nehote povezan z okoljem, v katerem živi in deluje. Fakulteta za humanistiko v Novi Gorici je vpeta v okolje, ki je izpostavljeno mednarodnim vplivom, kar pripomore k razumevanju Slovencev, ki živijo v Italiji in tudi drugod po svetu. Povezanost z okoljem pomeni lažje razumeti ljudi izven matice, razumeti njihovo željo po povezanosti z domovino in jezikom, k čemur pa veliko pripomore pester in zanimiv predmetnik. Številni izbirni predmeti nudijo možnost, da študentje poleg obveznih predmetov izberemo tisto, kar nas najbolj zanima. Fakulteta s svojimi profesorji in predmetnikom nudi vse možnosti, ki zagotavljajo odličnost študijskih programov, predvsem stremi k odprtemu odnosu med predavatelji ter študenti in s tem k usmerjenosti v prihodnost, dinamičnost ter ustvarjanje kritično mislečih in angažiranih bodočih intelektualcev. K vsem tem pripomore še vključenost univerze v številne mednarodne povezave, ki ponujajo študentom možnost, da del študijskih obveznosti opravijo na drugih univerzah v Evropi.
Motivirani predavatelji
Predavatelji ob pedagoškem delu veliko časa posvečajo raziskovalnemu delu in so odlični strokovnjaki na svojih področjih.
Sodelavci in sodelavke Fakultete za humanistiko v slovenski prostor uvajamo in v njem razvijamo nove metodologije dela v humanistiki in z njimi proučujemo krajevne značilnosti in širše svetovne pojave. Našo pedagoško in raziskovalno skupino sestavljajo v glavnem mladi, a že uveljavljeni znanstveniki; veliko jih je del svojega izobraževanja opravilo v tujini, kjer se še naprej vključujejo v znanstvene ali strokovne projekte.
Strokovno in raziskovalno delo
Strokovno in raziskovalno delo med študijem.
Izkušnja študentk:
Prvič sva imeli priložnost sodelovati v raziskavi tako obširnega, aktualnega ter meddisciplinarnega značaja, ki je prinesla nova spoznanja na polju usvajanja jezika in z njim povezanega učenja števil, nama pa odprla vpogled v delo jezikoslovno-raziskovalnih centrov in ponudila možnost za navezovanje stikov z (tudi tujimi) raziskovalci in njihovim delom. S tem misliva predvsem na pristop k raziskavi, priprave za delo na terenu (navezovanje stikov z ravnatelji vrtcev, pridobivanje soglasij) in s samim testiranjem ter obdelovanjem podatkov in analitično-interpretativnim delom raziskovanja.
Veseli sva tudi, da sva obravnavani kot soavtorici raziskave Language as a source of numerical concepts in z njo povezanega prispevka na konferenci v tujini. Pomembno pa se nama zdi tudi, da se s člankom Usvajanje matematičnega števila vključujeva v slovenski revijalni prostor.
Raziskava naju je prav tako navdušila, da bi v prihodnosti izvajali oziroma sodelovali v raziskavi povezani bodisi z usvajanjem jezika bodisi s preučevanjem jezikovne posebnosti ali značilnosti.
Vesna Plesničar in Tina Razboršek
Spremljevalni dogodki
Ekskurzije, delavnice, srečanja.
Med Slovenci v Videmski pokrajini
V petek, 12. oktobra 2012, smo se študenti slovenistike in kulturne zgodovine Fakultete za humanistiko Univerze v Novi Gorici odpravili na strokovno ekskurzijo v Čedad in Špeter, pod vodstvom doc. dr. Danile Zuljan Kumar in doc. dr. Ane Toroš. Pridružili so se nam tudi študenti programa Migracije in medkulturni odnosi (Erasmus Mundus) z lektorico angleškega jezika Veroniko Piccinini, ki je skrbela za simultano prevajanje v angleščino. Po uvodnem, kulturnozgodovinskem delu v Čedadu smo v zgodnjem popoldnevu obiskali Kulturno društvo Ivan Trinko, kjer nas je sprejela urednica Trinkovega koledarja Lucia Trusgnach. Predstavila nam je delovanje društva in dragocene knjižne publikacije, ki nastajajo pod njegovim okriljem, nekatere med njimi smo dobili v dar. Gospa Bruna Balloch, avtorica Mlade lipe, nam je v nadaljevanju povedala zgodbo v terskem narečju. Izjemno ustvarjalno energijo in trud za ohranitev slovenske kulture smo začutili tudi v Špetru, na Inštitutu za slovensko kulturo, kamor smo prispeli v poznih popoldanskih urah. Gospa Marina Cernetig, predsednica inštituita, in gospa Živa Gruden, ravnateljica dvojezične šole v Špetru, sta nam predstavili model dvojezičnega pouka in kulturni utrip v teh krajih. Prilagamo še nekaj fotografskih utrinkov iz Čedada in Špetra.
Deni Drnovšček, študent 2. letnika na programu Slovenistika