Mednarodno priznanje za raziskovalce Centra za raziskave vina Univerze v Novi Gorici
Raziskovalci Centra za raziskave vina Univerze v Novi Gorici, prof. dr. Lorena Butinar, doc. dr. Mitja Martelanc, doc. dr. Melita Sternad Lemut in dr. Tatjana Radovanović Vukajlović, so s svojo najnovejšo raziskavo dosegli pomembno mednarodno priznanje.
Njihov znanstveni članek z naslovom Identification of Volatile Organic Compounds as Natural Antifungal Agents Against Botrytis cinerea in Grape-Based Systems je bil objavljen v ugledni mednarodni znanstveni reviji Foods ter izbran med Editor’s Choice Articles za prvo četrtletje leta 2026. To priznanje uredništva potrjuje znanstveno odličnost, inovativnost in aktualnost raziskovalnega dela.
V raziskavi so znanstveniki dokazali, da lahko naravne hlapne organske spojine (VOC), ki nastajajo kot posledica encimske aktivnosti antagonistične kvasovke Pichia guilliermondii med fermentacijo v simuliranem grozdnem okolju, poleg svoje vloge pri oblikovanju aromatičnega profila vina prispevajo tudi k zaščiti pred glivičnimi boleznimi. Pri preverjanju njihove učinkovitosti so se raziskovalci osredotočili na sivo grozdno plesen (Botrytis cinerea), eno najpomembnejših bolezni vinske trte, ki povzroča velike gospodarske izgube v vinogradništvu po vsem svetu. Rezultati so potrdili, da lahko nekatere VOC spojine pomembno omejujejo rast povzročitelja te bolezni. Ugotovitve raziskave odpirajo nove možnosti za razvoj bolj trajnostnih in okolju prijaznih pristopov k varstvu vinske trte.
Pomemben del raziskovalnega dela je v okviru projekta INSPIRO opravil Lenart Žežlina z Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani, v času projekta še študent te fakultete, kar znova potrjuje pomemben prispevek mladih raziskovalcev k vrhunskim znanstvenim dosežkom.
Dosežek predstavlja pomemben prispevek k razumevanju naravnih mehanizmov zaščite vinske trte ter povezuje temeljno znanost, trajnostno vinogradništvo in prihodnost pridelave grozdja.
Iskreno čestitamo raziskovalcem za ta pomemben dosežek in mednarodno prepoznavnost njihovega dela.
Povezava do članka: https://doi.org/10.3390/foods15010119
Pripravila: Andreja Leban
