Glavna nagrada na 75. filmski ediciji v Cannesu v roke študentu Akademije umetnosti

Datum objave: 23. 5. 2022
Novice

Matej Rimanić, študent Akademije umetnosti Univerze v Novi Gorici, je na filmskem festivalu v Cannesu s kratkim filmom Love In Plane Sight prejel glavno nagrado v kategoriji TikTok kratki film.

Matej Rimanić - Foto: osebni arhiv in Cannes Film Festival
Matej Rimanić - Foto: osebni arhiv in Cannes Film Festival

Kot so zapisali na spletni strani Slovenskega filmskega centra se je Rimanić, čigar romantično delo spremlja dva bodoča zaljubljenca, ki komunicirata prek balkonov, ob prejemu nagrade zahvalil sosedom, ker so mu v zadnjem trenutku dovolili uporabo njihovega prostora potem, ko so je le teden dni pred rokom prijave pojavilo še pet drugih scenarijev in težave z zagotavljanjem lokacij. Ustvarjalno ekipo sestavljajo še: direktor fotografije Nik Kranjec, poleg Rimanića še igralka Eva Mlakar, oblikovalec zvoka Alen Fekonja in svetovalec ter izvršni producent Luka Jurinčič.

»Nagrada nam najprej seveda pomeni potrditev za dobro opravljeno delo. Ustvarjanje filmov je ekipen šport, tako da ta zmaga ni samo moja, je nagrada vseh nas, ki smo pri projektu sodelovali. Vsi smo v tem svetu, tako da se že veselimo novih priložnosti in izzivov. Z direktorjem fotografije Nikom Kranjcem sva se v Cannesu večkrat pošalila, da je po letih garanja to šele naš začetek. Osebno upam, da mi bo ta nagrada odprla vrata v širši filmski svet, saj si želim s tem profesionalno ukvarjati na svetovni ravni. Dva najboljša občutka na svetu sta, ko ti uspe nekoga nasmejati do joka in ne more več dihati in obratno; ko tebe nekdo nasmeje do joka in ne moreš več dihati. Delam komedije, saj sem mnenja, da svet jemljemo preveč resno. Ljudje bi se morali več smejati, zato upam, da bom lahko nekoč to omogočil čim več ljudem. Komedija je kot žanr zelo zanemarjena in ne dovolj cenjena. Moj največji cilj je, da ji dam spoštovanje, ki si ga zasluži in pokažem svetu, da je narediti dobro komedijo tudi velika umetnost,« je povedal Rimanić.

Filmski festival v Cannesu je letos prvič vstopil tudi v partnerstvo s spletno platformo Tik Tok, ki je imela v sklopu festivala svojo tekmovalno kategorijo #TikTokShortFilm. Le ta je k prijavi povabila že uveljavljene, kakor tudi prihajajoče filmske ustvarjalce. Na festival so prijavili kratke, izvirne videoposnetke, dolge od 30 sekund do treh minut.

Vir: Slovenski filmski center

Iskrene čestitke!