Znanstvena dognanja observatorija Pierre Auger v letu 2007 med najodmevnejšimi na svetu

Datum objave: 11. 1. 2008
Dosežki

Med medijsko najodmevnejšimi znanstvenimi dognanji leta 2007 so rezultati mednarodne kolaboracije Pierre Auger, ki kažejo na korelacijo med aktivnimi galaktičnimi jedri in kozmičnimi žarki najvišjih energij, ki zadevajo zgornje plasti zemeljske atmosfere. Mednarodna znanstvena kolaboracija Pierre Auger združuje več kot 400 znanstvenikov, inženirjev in tehnikov iz sedemnajstih držav sveta.

Osemčlanska slovenska skupina raziskovalcev iz Laboratorija za astrofiziko osnovnih delcev Univerze v Novi Gorici in Odseka za eksperimentalno fiziko osnovnih delcev Instituta Jožef Stefan je pri tem odkritju odigrala ključno vlogo.

Omenjeno odkritje je bilo objavljeno na prvi strani novemberske številke prestižne revije Science, ki je ocenila prispevek kolaboracije P. Auger kot tretji najpomembnejši izmed vseh znanstvenih dosežkov leta 2007 na svetu.

Tudi v drugem znanstvenem tisku je odkritje sprožilo velik odziv. Uredniški odbor revije Nature, ene izmed najstarejših in najvplivnejših revij namenjenih široki znanstveni javnosti, je prispevek kolaboracije P. Auger v reviji Science izbral kot enega izmed najboljših znanstvenih člankov iz drugih mednarodnih znanstvenih publikacij. Enako je prispevek ocenila tudi revija Physics World. American Institute of Physics (AIP), ameriško fizikalno združenje, ki izdaja štirinajst mednarodnih znanstvenih revij za različna raziskovalna področja, je objavljena dognanja kolaboracije P. Auger prav tako uvrstilo med deset najpomembnejših znanstvenih del v letu 2007.