Raziskovalci Univerze v Novi Gorici sodelovali pri dveh največjih dosežkih fizike v letu 2017

Datum objave: 13. 2. 2018
Dosežki

Seznam največjih dosežkov na področju fizike vsako leto objavlja znanstvena revija Physics World, ki velja za eno vodilnih revij v fiziki in pokriva vsa njena področja.

Med desetimi največjimi dosežki, ki segajo vse od topološke fizike do egiptologije, je prvo mesto, kot prebojno odkritje leta 2017, pripadlo mednarodni ekipi astronomov in astrofizikov, ki so nas popeljali v novo dobo astronomije s prvim "več-glasniškim" opazovanjem zlitja dveh nevtronskih zvezd.

Na šesto mesto na seznamu se je uvrstil Observatorij Pierre Auger, ki je pokazal, da kozmični delci ekstremnih energij ne prihajajo iz naše Galaksije, ampak imajo ekstragalaktični izvor.

Pri obeh odkritjih so sodelovali raziskovalci iz Centra za astrofiziko in kozmologijo Univerze v Novi Gorici: Andrej Filipčič, Gašper Kukec Mezek, Ahmed Saleh, Samo Stanič, Marta Trini, Serguei Vorobiov, Lili Yang, Gabrijela Zaharijaš, Danilo Zavrtanik in Marko Zavrtanik, pri prvem pa tudi Andreja Gomboc.

Uvrstitev dveh objav, pri katerih so sodelovali raziskovalci Univerze v Novi Gorici na prestižni seznam, je eden izmed najpomembnejših uspehov slovenskih fizikov v letu 2017.

Več: