Boštjan Perovšek
-
5 - Digitalni praktikum I, 1. letnik
Digitalne umetnosti in prakse - dodiplomski -
5 - Digitalni praktikum II, 2. letnik
Digitalne umetnosti in prakse - dodiplomski
Boštjan Perovšek glasbenik, skladatelj in oblikovalec zvočnih prostorov sklada eksperimentalno, elektroakustično glasbo. Njegova posebnost je ustvarjanje bioakustične glasbe, ki temelji na zvokih živali, posebno žuželk. Igra tudi s skupino SAETA, ki izvaja eksperimentalno glasbo in nastopa samostojno. Poleg tega ustvarja glasbo za film, gledališče, performanse in multimedijske inštalacije. Deluje tudi kot oblikovalec zvoka za film in video. Izdal je več CD-jev, samostojno in s skupino SAETA. Izdal je tudi vinilni LP „Bio, Industrial Acoustica (green)“ na katerem se nahajajo skladbe iz opusa bioakustike in urbanega hrupa.
Eno pomembnejših področij njegovega ustvarjanja je spajanje znanosti in umetnosti. Rezultat takega ustvarjanja je skladba “Stenice, mrož in vrata plešejo kolo / Bugs, a Walrus and the Door are Dancing in a Circle”, ki je bila uvrščena v selekcijo “Ars Acustica 1995-1996 Listening Proposals” Evropske zveze radijskih postaj (EBU) in bila predvajana v okviru programov “Radio Ars Acoustica”.
Prepoznaven pa je tudi na področju kreiranja zvočnih prostorov (soundscapes) za javne prireditve, muzeje in galerije. Je prejemnik častnega Valvazorjevega priznanja za izjemne dosežke s področja ustvarjanja zvočnih prostorov za potrebe muzejskih postavitev za leto 2013, Priznanja od leta 1998 podeljuje Slovensko muzejsko društvo.
V zadnjem obdobju se povezuje z glasbeniki v okviru mednarodnega neformalnega združenja Free Forms. Intenzivneje prireja tudi zvočne instalacije in zvočne safarije, na katerih udeležencem razpira skrite kotičke zvočnih krajin. Razširil je sodelovanje z znanstveniki, ki se ukvarjajo z zvočnimi vibracijskimi signali tudi izven Slovenije. Med drugim je leta 2016 izpeljal koncert na 1. svetovnem simpoziju o biotremologiji v italijanskem Trentu. Leta 2018 je gostoval v studiu Tomasa Saracena v Berlinu, kjer je nabiral zvoke pajkov za najnovejše bioakustične kompozicije. Novembra 2018 je imel samostojno razstavo v galeriji Steklenik v Ljubljanskem parku Tivoli, realizirano na 8 kanalnem audio sistemu. V času razstave je izvedel tudi samostojni koncert in imel predavanje o svojem delu. Maja 2019 je imel koncert na beneškem bienalu na otvoritvi paviljona “Tomás Saraceno’s Pavillion 7 - The Spider/Web Oracle Readings Program (8th-11th May), Biennale Arte, Venice 2019 (kurator Ralph Rugoff). Leta 2020 je med drugim realiziral zvočno radijsko delo “Whispering Bowls / Šepet vrčev” za program hr2-kultur (www.hr2.de) in intermedijsko razstavo “Zvočna prepletanja / Interweaving Soundscapes” v galeriji za zvok, bioakustiko in umetnost Steklenik, Ljubljana.
Leta 2019 je bilo pri založbi Springer, v knjigi “Biotremology: Studying Vibrational Behavior” objavljeno poglavje “Bioacoustic Music Inspired by Biotremological Research” (Matija Gogala, Boštjan Perovšek, https://www.springer.com/gp/book/9783030222925)