Dialogi_čez_: Prihodnost izobraževanja v dobi umetne inteligence – kako razumeti svet, ki ga sooblikuje stroj?
Datum: 22. april, torek
Ura: 18:30
Lokacija: Xcenter, Delpinova 20, 5000 Nova Gorica

Opis dogodka
Človeštvo se je skozi zgodovino pogosto soočalo s problemi in izzivi, ki jih je v veliki meri ustvarilo samo. Danes se, poleg naraščajočih napetosti med velesilami, onesnaževanja okolja in podnebnih sprememb, ki ogrožajo ekosisteme in vire preživetja, soočamo še z vprašanji tehnološkega napredka, ki vse izraziteje posega v naše ustaljene etične in družbene norme.
Vstopamo v obdobje, ko umetna inteligenca ne le interpretira svet, temveč ga tudi sooblikuje – prek besedil, slik, analiz in odločitev, ki čedalje močneje vplivajo na naše vsakdanje življenje in način mišljenja. V času, ko orodja umetne inteligence oblikujejo izobraževalne vsebine, načine komuniciranja in celo naše dojemanje zgodovine in resnice, se porajajo številna pereča vprašanja:
• Kaj pomeni »vedeti« v času, ko so odgovori vedno na dosegu enega klika? • Kako umetna inteligenca vpliva na našo sposobnost kritičnega mišljenja in kulturno orientacijo? • Kako se ob pojavu novih tehnologij spreminja vloga učitelja in učenca? • Kakšni so kulturni in etični izzivi uporabe umetne inteligence v izobraževanju?Gostje
Prof. dr. Marjan Krašna – računalničar, pedagog in strokovnjak za izobraževalne tehnologije. Zaposlen na Univerzi v Mariboru, kjer se tudi ukvarja z vizualizacijo znanja, razvojem multimedijskih gradiv in uporabo umetne inteligence pri poučevanju. Na dogodku bo z nami delil svoje izkušnje o vlogi umetne inteligence v sodobnem izobraževanju ter njenem vplivu na razumevanje znanja in učnega procesa.
Dr. Klemen Lah – učitelj, literarni zgodovinar, leksikograf in publicist. Raziskuje slovensko literaturo, branje kot kulturno prakso in zgodovino prenosa znanja. Zaposlen je na Centru za slovenščino kot drugi in tuji jezik na Filozofski fakulteti v Ljubljani in dela na Filozofski fakulteti na Reki in na Univerzi v Zadru. Na dogodku bo z nami delil svoje pomisleke in premisleke glede uporabe zaslonske tehnologije in umetne inteligence v izobraževanju in poudaril pomen branja kot temeljnega orodja za oblikovanje kritičnega mišljenja, osebne refleksije in kulturne zavesti v času, ko algoritmi vse pogosteje določajo naše izobraževalne poti.
Moderator
Dr. Milan Mrđenović, kulturni zgodovinar, raziskovalec zgodovine idej, migracij in sprememb v družbi. Deluje na Fakulteti za humanistiko UNG.