Prihodnost izobraževanja v dobi umetne inteligence – kako razumeti svet, ki ga sooblikuje stroj?
Vabljeni na nov javni pogovor serije Dialogi_čez_ z naslovom Prihodnost izobraževanja v dobi umetne inteligence – kako razumeti svet, ki ga sooblikuje stroj?, ki bo potekal v torek, 22. aprila 2025, ob 18.30 v Xcentru v Novi Gorici (Delpinova 20, Nova Gorica).

Človeštvo se je skozi zgodovino pogosto soočalo s problemi in izzivi, ki jih je v veliki meri ustvarilo samo. Danes se, poleg naraščajočih napetosti med velesilami, onesnaževanja okolja in podnebnih sprememb, ki ogrožajo ekosisteme in vire preživetja, soočamo še z vprašanji tehnološkega napredka, ki vse izraziteje posega v naše ustaljene etične in družbene norme.
Vstopamo v obdobje, ko umetna inteligenca ne le interpretira svet, temveč ga tudi sooblikuje – prek besedil, slik, analiz in odločitev, ki čedalje močneje vplivajo na naše vsakdanje življenje in način mišljenja. V času, ko orodja umetne inteligence oblikujejo izobraževalne vsebine, načine komuniciranja in celo naše dojemanje zgodovine in resnice, se porajajo številna pereča vprašanja:
- Kaj pomeni »vedeti« v času, ko so odgovori vedno na dosegu enega klika?
- Kako umetna inteligenca vpliva na našo sposobnost kritičnega mišljenja in kulturno orientacijo?
- Kako se ob pojavu novih tehnologij spreminja vloga učitelja in učenca?
- Kakšni so kulturni in etični izzivi uporabe umetne inteligence v izobraževanju?
Gosta
Prof. dr. Marjan Krašna – računalničar, pedagog in strokovnjak za izobraževalne tehnologije. Zaposlen na Univerzi v Mariboru, kjer se tudi ukvarja z vizualizacijo znanja, razvojem multimedijskih gradiv in uporabo umetne inteligence pri poučevanju. Na dogodku bo z nami delil svoje izkušnje o vlogi umetne inteligence v sodobnem izobraževanju ter njenem vplivu na razumevanje znanja in učnega procesa.
Dr. Klemen Lah – učitelj, literarni zgodovinar, leksikograf in publicist. Raziskuje slovensko literaturo, branje kot kulturno prakso in zgodovino prenosa znanja. Zaposlen je na Centru za slovenščino kot drugi in tuji jezik na Filozofski fakulteti v Ljubljani in dela na Filozofski fakulteti na Reki in na Univerzi v Zadru. Na dogodku bo z nami delil svoje pomisleke in premisleke glede uporabe zaslonske tehnologije in umetne inteligence v izobraževanju in poudaril pomen branja kot temeljnega orodja za oblikovanje kritičnega mišljenja, osebne refleksije in kulturne zavesti v času, ko algoritmi vse pogosteje določajo naše izobraževalne poti.
Moderator
Dr. Milan Mrđenović, kulturni zgodovinar, raziskovalec zgodovine idej, migracij in sprememb v družbi. Deluje na Fakulteti za humanistiko UNG.
Dialoge_čez_ organizira Fakulteta za humanistiko Univerze v Novi Gorici v sodelovanju z Xcentrom.
Fakulteta za humanistiko z Dialogi_čez_ vstopa v skupnost, čez meje kultur in disciplin.