Dialogi_čez_: Prihodnost izobraževanja v dobi umetne inteligence – kako razumeti svet, ki ga sooblikuje stroj?
Dear students,
we invite you to the event “The Future of Education in the Age of Artificial Intelligence - How to Understand a World Co-Created by Machines?”, organised by the School of Humanities as part of the series of events _ Dialogues_beyond.
The event will take place on Tuesday, 22 April 2025, at 18:30 at the Xcenter (Delpinova 20, Nova Gorica).
We will discuss the issues of contemporary education, where artificial intelligence not only interprets the world, but also shapes educational content, communication methods and even our perception of truth.
We will host Prof. Dr Marjan Krašna, an expert on educational technologies, and Dr Klemn Lah, a literary historian and expert on reading culture. The discussion will be moderated by Dr Milan Mrđenović, cultural historian at the School of Humanities.
We kindly ask you to forward this invitation to your colleagues who might be interested in this topic

Opis dogodka
Človeštvo se je skozi zgodovino pogosto soočalo s problemi in izzivi, ki jih je v veliki meri ustvarilo samo. Danes se, poleg naraščajočih napetosti med velesilami, onesnaževanja okolja in podnebnih sprememb, ki ogrožajo ekosisteme in vire preživetja, soočamo še z vprašanji tehnološkega napredka, ki vse izraziteje posega v naše ustaljene etične in družbene norme.
Vstopamo v obdobje, ko umetna inteligenca ne le interpretira svet, temveč ga tudi sooblikuje – prek besedil, slik, analiz in odločitev, ki čedalje močneje vplivajo na naše vsakdanje življenje in način mišljenja. V času, ko orodja umetne inteligence oblikujejo izobraževalne vsebine, načine komuniciranja in celo naše dojemanje zgodovine in resnice, se porajajo številna pereča vprašanja:
• Kaj pomeni »vedeti« v času, ko so odgovori vedno na dosegu enega klika? • Kako umetna inteligenca vpliva na našo sposobnost kritičnega mišljenja in kulturno orientacijo? • Kako se ob pojavu novih tehnologij spreminja vloga učitelja in učenca? • Kakšni so kulturni in etični izzivi uporabe umetne inteligence v izobraževanju?Gostje
Prof. dr. Marjan Krašna – računalničar, pedagog in strokovnjak za izobraževalne tehnologije. Zaposlen na Univerzi v Mariboru, kjer se tudi ukvarja z vizualizacijo znanja, razvojem multimedijskih gradiv in uporabo umetne inteligence pri poučevanju. Na dogodku bo z nami delil svoje izkušnje o vlogi umetne inteligence v sodobnem izobraževanju ter njenem vplivu na razumevanje znanja in učnega procesa.
Dr. Klemen Lah – učitelj, literarni zgodovinar, leksikograf in publicist. Raziskuje slovensko literaturo, branje kot kulturno prakso in zgodovino prenosa znanja. Zaposlen je na Centru za slovenščino kot drugi in tuji jezik na Filozofski fakulteti v Ljubljani in dela na Filozofski fakulteti na Reki in na Univerzi v Zadru. Na dogodku bo z nami delil svoje pomisleke in premisleke glede uporabe zaslonske tehnologije in umetne inteligence v izobraževanju in poudaril pomen branja kot temeljnega orodja za oblikovanje kritičnega mišljenja, osebne refleksije in kulturne zavesti v času, ko algoritmi vse pogosteje določajo naše izobraževalne poti.
Moderator
Dr. Milan Mrđenović, kulturni zgodovinar, raziskovalec zgodovine idej, migracij in sprememb v družbi. Deluje na Fakulteti za humanistiko UNG.